what are you talking about?

2017年6月24日

Zyumorph Dragon 賽爾莫夫龍

資料來源:龍洞百科
發佈時間:2017/5/21
棲息地:一個地圖一種外型



This shiny egg seems to radiate power.
這顆蛋似乎正散發能量出來。




Aww... It’s a cute baby dragon. It’s very protective of other hatchlings.

噢……是個可愛的龍寶寶呢。牠很保護其他幼龍呢




Aww... It’s a cute baby dragon. It’s very protective of other hatchlings. And look! It has gotten bigger! It must be close to maturing.

噢……是個可愛的龍寶寶呢。牠很保護其他幼龍呢而且你看!牠長大了!牠肯定快要長大成龍了。



Perhaps among the most venerated of dragon breeds is the Zyumorph, a breed whose selfless heroism and strong moral compass are nearly unparalleled by other dragons. Zyumorphs have an innate urge to fend off wrongdoing, and as such, are often sought after in times of peril. Although they are independently quite capable fighters, it is said that their true might is not unlocked until all six Zyumorphs are brought together in times of great duress.

或許在所有龍種中,最令人崇敬的就是賽爾莫夫龍了,這是一個有著前所未有的無私英雄主義和強烈道德指標的龍種。賽爾莫夫龍生來就嫉惡如仇,並往往在動亂時代受到推崇。雖然牠們都能獨立行動,但有傳言說這並非牠們真正的實力,只有六頭賽爾莫夫龍齊聚一堂,共同面對大危機時才能激發。


※ 本次為六種龍都叫同個名字。然後我個人的圖片是照高山→火山的順序擺放的,大家缺哪個就去哪個領地蹲或是找人換吧。
※ 擁有六隻龍就可以召喚出 Sinomorph Dragon 賽諾莫夫龍 。
※ 有傳聞說這是向「金剛戰士」致敬的龍種,但這個說法沒有得到證實。
※ 龍種介紹的書寫者 PieMaster 曾做過這樣的發言:


「我不知道TJ和其他設計者是怎麼想的,但身為一個敘述編纂者,我會寫出這麼一個共通的敘述是因為這能夠將不同外型的龍統合成同個品種,且也給這些龍染上神秘的色彩。我自己的腦補是人類只是知道有這些龍的存在,但所知甚少,沒有辦法直接分辨出牠們的個體差異,要是隨意給這些龍加上什麼性格設定的話可能會跑偏。」


沒有留言:

張貼留言

雖然有時候可能會莫名被 blogger丟到垃圾留言區,我都會記得去撈撈的。

check it out


Eggs around the world