what are you talking about?

2018年1月25日

Garland Dragon 花環龍

資料來源:龍洞百科
發佈時間:2017/12/25
棲息地:全地圖。2017年聖誕節龍。



This festive egg gives off comforting warmth.
這顆喜慶的蛋透著適手的溫暖。




Aww... It’s a cute baby dragon. Its luminous scales shine softly.

噢……是個可愛的龍。牠的麟片閃著溫和的光芒。



Aww... It’s a cute baby dragon. Its luminous scales shine softly. And look! It has grown wings! It must be close to maturing.

噢……是個可愛的龍。牠的麟片閃著溫和的光芒。而且你看!牠長出了翅膀!牠肯定快要長大成龍了。



Garland Dragons are a welcome sight in the skies during the holiday season. Their slightly luminous scales shine softly at night or catch the day’s sunbeams as they turn loops and spirals in the sky. They will often drape themselves around tall pine trees or along rooflines, adding a festive note to the winter scenery. Occasionally they drop red mana berries from their garland-like mane, which offer a comforting warmth to those that find them.


花環龍在聖誕節滑雪期間十分受歡迎,夜裡牠們的麟片散發出柔和的光芒,白日則會在其於空中旋轉翻滾時反射日照。花環龍時常在杉樹附近閒晃,或是在屋脊那給冬日景色增添一抹節慶色彩。時不時會有紅色的帶魔力莓果從牠們聖誕花環般的鬃毛掉落,被找到的時候還散發著適手的溫熱。


※ Garland 是聖誕節用來裝飾的彩帶條、花環,基本上如圖↓


● 花環龍性格十分溫順,大部分時候都在空中悠哉翱翔,或是打扮裝飾起常青枝枒和屋簷處。
● 背脊上的綠色「花環」則是可變形的背鰭,富有彈性而不僵硬。
● 儘管牠們也吃一般的小動物,主食還是透過綠鰭吸收魔力,首選為生命魔力,滿溢的任一魔力亦足矣。
● 掉落的莓果內部往往充斥了火焰魔力,帶給那些發現者舒適柔和的暖度。
● 牠們往往以小團體模式出沒於大氣中魔力濃度較高的區域,雖然感覺上牠們無所不在,天熱天冷都能發現牠們更常出現,不過最主要還是在下雪的幾個月活動。
● 人們認為花環龍能主動將其他魔力轉化為火焰魔力,並主動將隻儲入那些莓果中。若有人找到了花環龍的巢穴,會發現巢穴底部擺滿了這種帶魔力莓果,使其能在家長不在時繼續暖蛋。

● 花環龍被視為用常青枝枒和冬青漿果或小紅莓來裝飾家宅跟樹木的起源。


沒有留言:

張貼留言

雖然有時候可能會莫名被 blogger丟到垃圾留言區,我都會記得去撈撈的。

check it out


Eggs around the world